RECALL

🇺🇸 Recall is a form of protection in the industry that protects the consumer and the industry of damages and legal battles. It’s very used in the automotive and food industries. Basically the manufacturer finds the problem, identifies the production where the problem occurred and replace for a good one.
 I’ve been familiarized with recalls in the automotive industry and it seems to be an act of responsibility. Being responsible has its price, but nothing pays more than a company that takes care of its clients, specially when the life is at risk. Of course there’re lesson to learn from that, because lives are being put at risk and that sound like a huge sign of alert on what’s the nature of business a company is doing.
 Recently the food industry is doing more and more recalls. In June 2019 there were 2 recalls from 2 different wheat flour manufacturers in less than a week. Almost 20,000 products possibly contaminated by E. coli., a coliform bacterium, that causes damages to the human body. Sometimes there’re meat recalls and pet food too. A big problem is, once we buy food we consume it soon. In this case the recalls seem less of a responsibility act and more of a struggling for profit above everything. It looks more like, because the industry can announce recalls later, they’re caring less about the responsibility they have with our life.
 A recall should be a time when we reconsider what we’re doing and make a very important decision: what kind of responsibility we’ll take? When the light turns amber is the moment to choose to be responsible.
That's it.
Denison 

🇧🇷 Recall é uma forma de proteção na indústria que protege o consumidor e a própria indústria de prejuízos e batalhas legais. É muito usado nas indústrias automotiva e alimentícia. Basicamente o produtor encontra o problema, identifica a produção em que estava e substitui por um que seja bom.
 Estou familiarizado com recalls na indústria automotiva e acho que é um ato de responsabilidade. Ser responsável tem seu preço, mas nada paga mais do que uma empresa que cuida dos seus clientes, especialmente quando existe risco para a vida. Isso traz uma lição, porque vidas estão sendo postas em risco e soa como um grande sinal de alerta sobre a natureza do negócio que a empresa está fazendo.
 Ultimamente a indústria alimentícia tem feito mais recalls. Em junho de 2019 foram 2 recalls de 2 produtores de farinha de trigo nos EUA, em menos de 1 semana. Quase 20 mil produtos possivelmente contaminados pela bactéria E. coli., que causa males ao corpo. Às vezes têm recalls de carnes e de comida para bichos. O problema é que quando compramos comida tendemos a consumi-la logo. Nesse caso o recall parece menos de responsabilidade e mais interesse em lucro acima de tudo. Parece que por poder fazer recalls depois, estão se importando menos com a responsabilidade pela nossa vida.
 Um recall deveria ser a hora para reconsiderar o que estamos fazendo e tomar uma decisão: que tipo de responsabilidade vamos assumir? Quando a luz fica amarela é o momento de escolher ser responsável. 
É isso.
Denison 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s