RELEASING LEARNING // LIBERANDO O APRENDIZADO

IF SOMETHING IS AFFECTING THE LEARNING PROCESS, LEARN MORE ABOUT THAT INTERFERENCE

Most of people insist on the learning process by forcing the person on the same issue. Usually this ending up blocking the learning process.

It’s time to take a step back and rethink the situation. Something is causing the “block”. It’s like that little transparent piece of plastic that comes with new devices to block the battery consumption. We have to remove it so the device will work properly.

It’s possible that the interference be more than just pull out a plastic, but that’s the challenge to be faced in case to get into the good results. Orientation questions can be very helpful to find out what it is, and once you know what’s about you can work on to solve the situation.

That's it.

Denison

SE TEM ALGO AFETANDO O PROCESSO DE APRENDIZADO, APRENDA MAIS SOBRE A INTERFERÊNCIA

A maioria das pessoas insiste no processo de aprendizagem forçando a pessoa no mesmo ponto. Normalmente isso acaba bloqueando o processo de aprendizagem.

É hora de recuar e rever a situação. Algo está causando o “bloqueio”. É como aquele plástico transparente que vem em aparelhos novos para impedir que a bateria seja gasta. Temos que remover o plástico para o aparelho funcionar direito.

É possível que a interferência seja mais do que puxar um pedaço de plástico, mas esse é o desafio a ser enfrentado para alcançar os resultados. Fazer perguntas de orientação pode ajudar a descobrir o que é e depois que se sabe do que se trata pode começar a trabalhar na solução da situação.

É isso.

Denison

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s