🇺🇸 For those who want to be in a top position of influence, making decisions would be one of the top abilities required. We all know that everyone has to make decisions, but leaders are also responsible for making decisions on for other people. This is tough, but the higher the responsibility, the higher the motivation.
Of course this involves motivation. That’s why the decision making process starts before the moment of the decision. It starts when those who are in the leadership level create a set of criteria to guide them when it comes to make a decision. Criteria are standards or rules that that establish the directions for our decisions. There’s a lot of pressure in that moment and having a guidance will make the process easier.
It’s like when you go to the airport to catch a flight. First you have to go through the security checkpoint process. Before you go through, you know there’s a lot of procedures and rules to follow. The security staff doesn’t go person by person deciding what to do case by case. They use criteria to determine who’s passing right through and who’s staying for a personal screening. One time my mom distractedly put a bottle of olive oil in her hand bag and of course they didn’t allow her to pass with it. It was easy to make that decision. That’s how important is to have pre standards guiding leaders on their decisions.
Of course, the leader can also have the ability to make right personal decisions, but can you imagine if the security staff had to decide what to do on every passenger stand in the security checkpoint line?
That's it.Denison
🇧🇷 Para os que desejam estar numa posição de influência, tomar decisões é uma das principais qualidades requeridas. Sabemos que todos tomam decisões, mas líderes também são responsáveis por tomarem decisões pelos outros. Isso é complicado, mas quanto maior a responsabilidade, maior a motivação.
Claro que envolve motivação! Por isso o processo de tomada de decisões começa antes do momento da decisão. Começa quando os que estão na posição de liderança criam critérios para guiarem eles no momento de tomar uma decisão. Critérios são padrões ou regras que estabelecem uma direção para nossas decisões. Existe muita pressão nesse momento e ter uma orientação torna o processo mais fácil.
É como quando você vai ao aeroporto pegar um avião. Primeiro tem que passar pelo check-in de segurança. Antes de passar por ele, você sabe que existem procedimentos e regras a seguir. A equipe de segurança não vai de pessoa em pessoa decidindo o que fazer. Eles usam critérios para determinar que vai passar direto e quem vai ficar para uma checagem mais detalhada. Uma vez minha mãe distraidamente colocou um vidro de azeite na bagagem de mão e é claro que ela não pode passar com ele. Foi fácil pra eles decidirem. Essa é a importância de ter critérios para guiar líderes nas decisões.
Claro que o líder também tem sua habilidade de tomar decisões pessoais, mas imagina o que seria se os seguranças tivessem que decidir o que fazer com cada passageiro na fila do check-in de segurança?
É isso.Denison