SIT-UPS // ABDOMINAIS

🇺🇸 Sometimes it happens to me, to feel with no energy during a day. Sometimes I don’t know how to explain why, but I can explain why I like to learn more about way to fill up my day with energy. Learning is something that I really spend a lot of energy.
 Mental energy is good, but we also need body energy. There’re some ways to get that like, food and physical exercise. It’s really interesting how this works, but when we spend energy doing workouts our body can would be able to recover that energy, just because our cells get more oxygen from the blood and because we eliminate toxins through sweat. This is why one of the ways to get a sparkling Monday is to shake out body. And here is another suggestion for it.
 Coincidently, today I saw some videos that my friend Marcos Costa (@marcosvrc) posted on his Story doing a series of abs and that relieved me from recording doing it myself 😁. For sure is one of the most important exercises helping to tone the muscles, not only to get that 6 pack, but to work in the body posture and stability, to reduce lower back pain and to build functional strength, specially for movements that involve the waist. For starters, the suggestions is 3 sets of 10 abs (you can google for that too).
 It’s a workout you can do basically anywhere, doesn’t require too many apparatus or equipments. Initial pain is normal, but stop doing if it’s extreme. Follow proper guidance to move to a harder kind of workout.
That’s it.
Denison 

🇧🇷 Às vezes acontece de eu me sentir sem energia durante o dia. Às vezes não sei explicar o por quê, mas posso explicar por que gosto de aprender mais sobre encher meu dia com energia. Aprender é algo que eu despendo bastante energia.
 Energia mental é boa, mas também precisamos energia corporal. Tem algumas maneiras de ganhar energia, tipo comida e exercício físico. Realmente é interessante como isso funciona, mas quando gastamos energia exercitando o corpo, ele é capaz de recuperar a energia gasta, porque as células recebem mais oxigênio do sangue e eliminamos toxinas pelo suor. Por isso uma das maneiras de ter uma segunda-feira sparkling é agitar o corpo. E aqui está outra sugestão pra isso.
 Coincidentemente, hoje vi que meu amigo Marcos Costa (@marcosvrc) postou uns vídeos dele fazendo abdominais o que me poupou de ter que gravar eu fazendo 😁. Com certeza é um dos exercícios mais importantes para ajudar a tonificar os músculos, não só pra ter um “tanquinho”, mas para melhorar a postura e estabilidade, reduzir dor nas costas e ter mais força funcional, especialmente para movimentos que envolvem a cintura. Para iniciantes, 3 séries de 10 está bom (pode ver mais na internet).  
 Da pra fazer quase que em qualquer lugar, não requer muito aparato nem equipamento. Alguma dor inicialmente é normal, mas pare se ficar extrema. Siga orientação adequada se for fazer algo mais forte.
É isso. 
Denison 

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